Stalo žaidimas. Wingspan

Šį žaidimą nusipirkau, nes jį sudaro 170 skirtingų paukščių kortelių. Deja, paukščiai yra iš Šiaurės Amerikos ir tik nedaugelį jų galima sutikti Europoje, na… gal nebent zoologijos sode.

Stalo žaidimų mėgėjai turėtų įsirašyti Stonemaier Games į savo sąrašą. Šios įmonės žaidimai pasižymi ypatingai aukštos kokybės žaidimo komponentais, gerokai daugiau taisyklių nei panašus žaidimai iš kitų kompanijų ir smagiu žaidimu.

Be jau mano minėtų paukščių kortelių žaidime taip pat yra įvairiaspalviai kiaušiniai, profesijų kortelės, maisto kauliukai ir inkiliukas. Čia turbūt reiktų pastebėti, jog žaidimas nėra labai parankus transportavimui a.k.a, nusinešti pažaisti pas draugus, nes surinktas inkiliukas nelabai telpa atgal į dėžę, kita vertus inkiliukas - gražus elementas, tačiau nėra kritinis, kad žaisti žaidimą.

Žaidimas yra žaidžiamas per keturis raundus. Raundai gali būti draugiški arba konkurenciniai. Aš rekomenduočiau rinktis konkurencinius. Kiekvienas raundas turi tam tikrą tikslą. Tikslai yra parenkami atsitiktinai, žaidime yra šešiolika tikslų kortelių. Tikslo pavyzdys galėtų būti: turėti daugiausiai paukščių miško zonoje arba turėti daugiausiai kiaušinių tam tikro tipo lizde.

Grįžkime prie to, kodėl aš rekomenduoju rinktis konkurencinių raundų tipą. Už kiekvieną raundą galima gauti tam tikrą taškų kiekį. Žaidžiant draugišką rėžimą skirtumas tarp pirmos ir trečios vietos yra du taškai – nelabai reikšmingas. Žaidžiant konkurenciniu rėžimu nėra tiek svarbu kas laimės pirmą raundą, tačiau daugiausiai taškų surinkimas trečiame ir ketvirtame raunde gali lemti, jog jūs laimėjote žaidimą (arba ne).

Kiekvienas žaidėjas žaidimo metu gali atlikti vieną iš keturių veiksmų: padėti paukšti ant savo žaidimo kilimėlio, ištraukti naują paukščių kortą, dėti kiaušinius arba pasiimti maisto iš inkiliuko. Kuo daugiau paukščių konkrečioje eilėje, tuo to veiksmo atlikimas duoda daugiau naudos, tačiau tuo pačiu padėti naują paukštį į tą eilę kainuoja brangiau.

Kiekviena paukščio korta taip pat gali turėti tam tikrų efektų. Baltos spalvos efektai įvykdomi padedant paukštį, efekto pavyzdys, ištraukite dvi papildomas profesijas ir pasilikite vieną. Rudi efektai įvykdomi, kai veikėjas pasirenką tos eilės veiksmą pavyzdžiui paimti naują paukščio kortą. Efekto pavyzdžiai: padėti kiaušinį, pakišti kortą, gauti nemokamo maisto. Rožinės spalvos efektai priklauso nuo kitų žaidėjų. Pavyzdžiui vienas žaidėjas padėjo paukštį pas save į mišką, todėl jūs gaunate nemokamai slieką (maisto žetonas).

Pirmame raunde kiekvienas žaidėjas turi po aštuonis veiksmus, tačiau, kadangi, tai pradžia su tais aštuoniais veiksmais padaryti neišeina daug. Kiekviename sekančiame raunde žaidėjas turi vienu ėjimu mažiau. Nors trečiame raunde žaidėjas turi tik šešis ėjimus, tačiau jis gali nuveikti gerokai daugiau, nes žaidimas jau persirito per vidurį.

Pakalbėkime apie taškų skaičiavimą. Jau užsiminiau, kad šiek tiek taškų gauname už raundo rezultatą. Taškai taip pat gaunami už padėtus paukščius. Paukščiai turi įvertinimą ant kortos, taškų skaičius svyruoja nuo nulio iki devynių už paukštį. Paprastai paukščiai turintys mažai taškų, turi kokį nors įdomų efektą, paukščiai turintys daug taškų – brangiai kainuoja. Jeigu jau užsiminiau apie kainą, tai norint padėti kokį nors paukštį ant savo kilimėlio, reikia sumokėti tam tikrą maisto žetonų kiekį, nuo vieno iki trijų. Kai kuriems paukščiams nėra svarbu kokį maisto žetoną sumokėsite, kitiems reikia specifinio žetonų derinio. Žaidime yra penki skirtingi maisto žetonai: uogos, sliekas, žuvis, pelė, grūdas.

Taškus taip pat galima gauti už pakištas kortas bei maisto žetonus padėtus ant kortų, abu šie variantai ateina iš rudų paukščių savybių. Taškus taip pat galima gauti už įvykdytas savo profesijos sąlygas. Tačiau tas sąlygas dažnai yra sunku įvykdyti, o taškų skaičius nėra didelis. Pavyzdžiui norint gauti tris taškus yra vidutiniškai sunku, tačiau surinkti septynis praktiškai neįmanoma. Todėl, mano nuomone, neverta kreipti dėmesio į profesijų kortas ir jeigu netyčia pavyksta įvykdyti - puiku, jeigu nepavyksta – nieko tokio, greičiausiai kitiems žaidėjams taip pat nepavyko.

Galiausiai žaidėjai gauna po tašką už kiekvieną kiaušinį. Skirtingi paukščiai gali turėti skirtingą kiaušinių kiekį ant kortos. Kai kurie paukščiai, negali turėti kiaušinių ant savo kortos, nes realiame pasaulyje jie deda kiaušinius į kitų paukščių lizdus (savaime suprantama, gegutė).

Norint laimėti žaidimą, reikia sukurti strategija, kuri surinks daugiausiai taškų, tačiau, mano nuomone, strategijai didžiulę įtaką turi sėkmė. Kadangi turi tik aštuonis ėjimus, negali jų visų skirti kortų traukimui, o nuo to kokias kortas gausi stipriai priklauso kokią strategiją gali kurti. Kita vertus, tik sėkme, be jokios strategijos, žaidimo laimėti neįmanoma.

Beje, žaidimas taip pat turi specialias instrukcijas vienam žaidėjui. Nebandžiau ir artimiausiu bandyti neketinu, žaidimus perku tam, kad žaisčiau su kompanija.

Žaidimo trukmė: ~2h.

Žaidėjų skaičius: 1-5.

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: strategija – variklio kūrimas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)